fbpx

Promotionele e-mails: tips & tricks

Promotionele e-mails vormen inmiddels een steevast onderdeel van vrijwel elke marketingcampagne. Je kunt dit zelf terugzien aan de grote hoeveelheid nieuwsbrieven die je om de haverklap binnenkrijgt. In tegenstelling tot vroeger worden deze niet langer geopend op vaste tijdstippen, op een beschikbare computer op de zaak of thuis. Neen, ze worden gelezen wanneer het ons uitkomt. Of het nu op een PC, tablet of mobiel is.

Er komt tegenwoordig heel wat bij kijken om potentiële klanten warm te maken voor jouw product of dienst. En dan moet je er nog eens voor zorgen dat hetgeen je wilt zeggen in een leuk jasje zit. Hoe zorg je er voor dat jouw e-mail wordt geopend én gelezen? En hoe zorg je er vervolgens voor, dat de geadresseerde ook nog eens klikt op datgene waarop je wilt dat hij klikt? Hier zijn wel wat tips voor te bedenken, maar zijn deze ook echt allemaal nuttig? En is het programma dat de geadresseerde gebruikt dan nog eens van invloed op de kwaliteit van je e-mails?

Welke e-mailprogramma’s worden het meeste gebruikt?

Er bestaan heel wat e-mailclients. De e-mailclient van Apple’s iPhone staat duidelijk op de eerste plek. Gmail heeft de tweede plek weten te bemachtigen, gevolgd door wederom Apple en… Apple. Enfin, kijk zelf maar voor de huidige stand van zaken.  Onderstaande cijfers geven daarenboven duidelijk weer, dat een goede e-mail vandaag de dag responsive moet zijn.

Volgend hierop rijst volgende vraag: heeft de voorkeur voor een e-mailprogramma eigenlijk invloed op het design van jouw e-mail?

 

Bron

 

De perfecte e-mail

Het antwoord op bovenstaande vraag is: ja! Of de geadresseerde de e-mail opent vanaf zijn/haar iPhone, laptop of elk ander willekeurig apparaat: diezelfde e-mail zal er nooit precies hetzelfde uitzien. Uit een recent onderzoek van MailChimp dat ruim 15 miljoen uitgaande zakelijke mails omvatte, is echter gebleken dat er geen duidelijke lijn zit in de diverse gebruikte ontwerpelementen. Zaken als kleuren, lettertypen, tabellen, etc. worden altijd anders weergegeven, afhankelijk van de gebruikte e-mailclient.

 

Inhoud

Wel kwam uit het onderzoek naar voren dat korte, bondige en vooral heldere e-mails structureel leiden tot hogere conversies. Dit is verre van vreemd, aangezien je er met een gerust hart vanuit kunt gaan dat geen enkele zakelijke klant zit te wachten op een compleet boekwerk om te moeten lezen. Je boodschap zo concreet mogelijk overbrengen is dus van belang. De rest van de campagne hangt grotendeels af van de doelgroep waar je op mikt, de aard van je producten en diensten en je bedrijfsimago.

 

Kun je wel wat hulp gebruiken bij het concretiseren van je boodschap?

Het uitdragen van een duidelijke boodschap aan precies de juiste ontvanger(s) kan voor vrijwel elke ondernemer een opgave blijken. Je zit immers met diverse factoren, die exact op elkaar aan moeten sluiten om zo met een succesvolle campagne op de proppen te komen. Weet je zelf niet precies hoe je dit het beste aanpakt? Dan zijn wij er voor je. Wij ontzorgen je graag tijdens elke stap in dit proces.

Wist je dat wij wekelijks nieuwsbrieven uitsturen naar meer dan 2.000 geadresseerden?

Meer weten? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op, wij zetten graag alle mogelijkheden voor je op een rij.