fbpx

Hoe nuttig is een blog eigenlijk?

Eén van de meest gebruikte kanalen om klanten mee te bereiken tegenwoordig is het schrijven van blogs.

Nu zijn er die denken, dat bloggen alleen relevant is voor modemeisjes en reislustige mensen. Niets is echter minder waar…

 

Bloggen is én blijft steevast een succesvol onderdeel van een solide marketingcampagne, die in vrijwel elke branche en sector uitstekend toepasbaar is.

 

Het grootste voordeel dat je hiermee behaalt is informatievoorziening naar je potentiële klanten toe: je houdt je publiek geïnteresseerd in jouw specifieke sector. Hoe werkt dit precies?

 

Mensen zijn altijd op zoek naar informatie

Waar je vroeger als expert je publiek gemakkelijk om je vinger wond, is dat nu niet zo heel vanzelfsprekend meer. Sinds het bestaan van internet is iedereen een beetje een huiskamerexpert geworden en dit heeft tot gevolg, dat klanten heel wat meer van je verwachten dan enkel een opsomming van je vaardigheden. Want hoe heb je deze vaardigheden dan aangeleerd? Waar? En ben je continu bezig met bijscholing om jouw vaardigheden ook up-to-date te houden? Waarom is juist jouw bedrijf een succesverhaal? Wat kun jij wat anderen niet kunnen?

Dit zijn allemaal zaken die mensen graag willen weten, maar die je niet à la minute zomaar op je website kwijt kunt. Een brochure of flyer is evenmin geschikt, deze worden immers veel vaker voor tijdelijke acties en evenementen gebruikt. Daarom is een blog een geweldig medium om jouw potentiële kopers op structurele basis op de hoogte te houden van jouw ontwikkelingen. Mensen lezen graag interessante stukken! Ben je in staat dit te bieden, dan kunnen lezers jou ook nog eens een extra plezier doen door deze via social media te delen. En dat betekent automatisch meer potentiële klanten…

 

Via een blog kun je direct met klanten communiceren

Een blog kun je op vele manieren verspreiden, zowel via je site, met social media als via e-mail. Dit heeft als bijkomend voordeel dat je zeer veel verschillende doelgroepen in één keer aan kunt spreken met slechts één handeling.  Spreekt je blog aan, dan kan men op simpele wijze in contact met jou treden om informatie uit te wisselen. Je kunt er ook voor kiezen om opmerkingen onder je blog toe te staan, dit leidt vaak tot handige feedback van concurrenten en collega’s. Een blog is veel meer dan een monoloog; het is een indirecte wijze van directe communicatie die jouw doelgroep geboeid houdt.

 

Weet je niet waarover je moet schrijven?

Het grootste obstakel voor menig ondernemer vormt het bloggen zelf. Waar schrijf je over? Hoe vaak? En met welke doelgroep in je achterhoofd? In veel gevallen blijkt het schrijven zelf enorm gemakkelijk te gaan, wanneer je eenmaal een beginnetje maakt. Ondernemers zijn van nature bevlogen mensen die graag bezig zijn met hun eigen specifieke activiteit, hier iets over schrijven is dus helemaal geen moeilijke opgave.

Heb je niettemin toch wel wat behoefte aan advies, dan kun je altijd contact met ons opnemen. We kunnen je exact vertellen wat voor jou een slimme strategie is en hoe je deze het beste kunt inzetten voor de meest optimale resultaten. Met kennis en expertise binnen een breed scala aan sectoren weten wij als geen ander hoe jij eindelijk die gewenste successen zult behalen!