fbpx

Het geheim van content marketing

In principe niets anders dan de benaming al aangeeft: je firma in de markt zetten met behulp van inhoudelijk interessante content. Het marketingstukje is vooral gericht op het aantrekkelijk maken van de content, zodat het bij de juiste doelgroep terecht komt en ook nog eens wordt gelezen en/of bekeken (afhankelijk van het gebruikte medium).

 

De laatste tijd lijkt de focus echter een beetje verschoven te zijn. De aandacht wordt steeds meer gelegd op het marketinggedeelte in plaats van de content. Een mooi voorbeeld hiervan zijn blogs en teksten die je soms op internet terug kunt vinden. Te pas en te onpas worden een aantal keywords tot in het oneindige herhaald, met de hoop hiermee hoog in de zoekresultatenlijst terecht te komen. Dit doel is weliswaar realistisch, maar je moet er dus ook nog eens voor zorgen dat iemand je content wíl lezen, nadat men er op heeft geklikt! Artikelen met een karige inhoud die doorspekt zijn met dezelfde focuswoorden, zijn absoluut niet aantrekkelijk om te lezen. Dus hoe pak je dit wel goed aan?

 

Eerst de content, dan pas de marketing

Toen je je bedrijf startte, ben je hoogstwaarschijnlijk begonnen met de basis. Je dienstenaanbod, toetsen en opschroeven van je kennis, informatieverschaffing en dergelijke. Logisch ook, want je kunt pas met marketing beginnen en je zaak aan de man brengen als je weet wat je doet en of je er goed in bent. Daarna is het pas tijd dit aan de buitenwereld kenbaar te maken, toch?

Welnu, precies zo werkt het ook met content marketing. Oftewel: bezint eer ge begint! Je kunt uiteraard gewoon lekker tegendraads zijn en dat handjevol slappe artikelen met een hele berg keywords posten. Maar daar worden je bezoekers en potentiële klanten niet blij van, die prikken er zo doorheen, laat staan dat ze ‘t lezen. Het is een must om met iets op de proppen te komen dat mensen boeit, interesseert, prikkelt.

Bepaal & onderzoek & jouw doelgroep en probeer te ontdekken waar zij naar op zoek zijn. Hoe & wanneer consumeren zij content? Wat zijn hun gewoontes? Vertrek vanuit de noden van jouw klanten.  Wanneer je diè informatie creëert & deelt waar zij naar op zoek zijn krijgen de lezers het idee dat jij iemand bent die precies weet waar je het over hebt. Een specialist waar ze meer over willen weten.  In principe moet jouw content zò goed zijn dat mensen bereid zijn ervoor te betalen.  Wanneer je dat kunt bereiken, dan ben je goed bezig…!

 

Heb je iets boeiends gemaakt? Dan kun je het promoten

Heb je een interessante bijdrage kunnen creëren? Dit kan trouwens niet enkel en alleen een artikel zijn; je kunt ook kiezen voor een video, animatie of vlog, zolang de inhoud maar interessant is voor jouw publiek!  Dan kun je beginnen met het marketing gedeelte. Uitpluizen wie behoefte heeft aan de informatie die je wilt delen, waar je dit het beste kunt verspreiden en ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen het vinden.

 

Dit kan nogal een taakje blijken, want de mogelijkheden tegenwoordig zijn bijna eindeloos. Daarom staat Mentall je graag bij in elke fase van het proces. Heb je een interessante bijdrage die je wilt delen met je doelgroep? Dan zorgen wij ervoor dat het bij precies de juiste ontvangers terecht komt. Heb je helemaal niks maar wil je wel graag een bijdrage leveren? Ook hiermee kunnen we je helpen, met jouw unieke input creëren we samen content die het beste en mooiste van jouw bedrijf naar buiten brengt. Bel ons gerust eens om te informeren naar de vele mogelijkheden.