fbpx

Google veranderde hun algoritme…

Ofwel: 

 

dat minuscule stukje tekstruimte waarin je bedrijf in maximaal 145 tot 160 tekens beschreven wordt.

Wat een drama! Zoveel opties, zo weinig beweegruimte. Velen hebben reeds luttele uren besteed aan het creëren van de optimale boodschap, zo één die precies naar buiten brengt wat jij voor elkaar kan krijgen. Jammer genoeg vaak zonder optimaal resultaat…

 

Google veranderde hun algoritme…

Ken je bovenstaande frustratie? Dan hebben wij nieuws voor je! Eind 2017, 6 december om precies te zijn, heeft Google weer eens een aanpassing in het algoritme doorgevoerd. De beweegreden hiervoor is dat zoekresultaten nuttiger moeten worden voor degene die iets opzoekt. Met andere woorden: de snippets onder de bedrijfsnaam mogen een meer beschrijvende aard krijgen. Concreet betekent dit, dat de lengte van de meta description bijna verdubbeld is. Tegenwoordig mogen we maar liefst 230 tot 300 tekens gebruiken!

Dus….  We kunnen méér tekens (informatie) toevoegen aan onze meta descriptions.  De kans is dus groot dat iemand het antwoord op zijn vraag reeds vindt zonder hij moet doorklikken naar jouw website. Voor Google en haar gebruikers is het dus fijn. Maar hoe beïnvloedt het de prestaties van je website – en dan met name je zichtbaarheid, click-through-rate en dus traffic vanuit Google?

 

 

Wat kun je met deze info het beste doen?

Je kunt je meta descriptions dus langer maken. Maar heeft dat toegevoegde waarde? Jazeker. Allereerst heb je simpelweg meer ruimte en exposure, maak daar gebruik van. Daarnaast heb je nu meer ruimte om zeer gericht antwoord te geven op die vragen waar jouw doelgroep naar op zoek zijn. Google kan op slimme wijze een goed antwoord op een vraag herkennen, dit betekent meer kans voor jou om bovenaan de zoekresultaten te belanden.

Een potentiële klant wiens vraag meteen al beantwoord wordt, is veel sneller geneigd door te klikken naar je site.

 

Hoe zorg ik ervoor dat mijn meta descriptions precies aangeven wat ik wil bereiken?

Zelfs met de verdubbeling van de ruimte kan het opstellen van een meta description een ingewikkelde opgave blijken. Je hele persoonlijke voorraad aan wensen en ambities in een paar volzinnen verwoorden is ook geen simpel klusje. Kun je hier misschien wat hulp bij gebruiken? Dan kun je rekenen op Mentall.

 

Jouw succes als ondernemer is ons enige doel. Daarom kun je met elke vraag, wens of opgave altijd bij ons terecht. Samen met jou zorgen wij voor een geweldig bedrijfsimago, dat we natuurlijk ook meteen via elk denkbaar medium promoten. Neem gauw contact met ons op om alle mogelijkheden door te nemen, we verzekeren je dat er meer dan genoeg zijn!