fbpx

Geen tijd voor marketing?

Marketing is een term die sommige ondernemers een klein beetje angst inboezemt.

 

Het impliceert voor velen een scala aan activiteiten die je als ondernemer nog niet helemaal onder de knie meent te hebben. Vele ondernemers voeren als excuus daarom vaak aan, dat ze simpelweg geen tijd hebben voor marketingactiviteiten. Het reilen en zeilen van hun onderneming neemt al meer dan genoeg tijd in beslag. Maar is dit wel zo?

Heb je écht niet genoeg tijd, of zijn er onder de oppervlakte allicht andere motieven die spelen? De genoemde angst kan er namelijk voor zorgen, dat je als ondernemer soms een beetje vastloopt in het promoten van je bedrijf. Misschien weet je nog niet welke aanpak juist voor jou vruchten af zal werpen. Elk bedrijf is uniek en vereist een even unieke aanpak, dat klopt. Maar er zijn legio voorbeelden te noemen van handelingen die als marketing kunnen worden beschouwd. 

 

Zonder dat je het weet ben je al geruime tijd bezig met marketing!

Marketing bestaat echt niet alleen maar uit ingewikkelde campagnes en onbegrijpelijke statistiekonderzoeken. Marketing omhelst eigenlijk alles dat jij als ondernemer doet, om je bedrijf in een goed daglicht te zetten. Zelfs de meest simpele handelingen kunnen als marketing worden beschouwd. Denk bijvoorbeeld aan:

 

  • Het feit dat je klanten iets te drinken aanbiedt tijdens een gesprek
  • De interesse en empathie die je toont wanneer je luistert naar de hulpvraag van klanten
  • De vriendelijke wijze waarop je klanten ook telefonisch te woord staat
  • Het engagement dat je toont wanneer je de meest efficiënte en effectieve oplossing voor je klanten uitdoktert
  • Kortingen en extra’s die je speciaal voor (bepaalde) klanten aanbiedt
  • Het feit dat je je gehele website op je klanten hebt afgestemd
  • Je uitgesproken wil om deadlines te halen
  • De precisie waarmee je een bepaalde outfit uitkiest voor een belangrijk gesprek of een netwerkactiviteit

 

Al deze handelingen hebben één duidelijke overeenkomst: ze staan geheel in het teken van je klanten. Dit is dan ook precies wat marketing inhoudt, namelijk het uitstralen van een visie die precies bij je klanten past. Dus wanneer je de volgende keer denkt niet genoeg met marketing bezig te zijn, kun je met een gerust hart tegen jezelf zeggen dat je zeker wel je best doet!

 

Wil je toch graag meer gericht je boodschap uitdragen?

Naast bovengenoemde voorbeelden, zijn er nog talloze specifieke mogelijkheden speciaal voor jouw bedrijf. Mentall kan jou helpen, om deze mogelijkheden boven tafel te krijgen. Daarna gaan wij hard voor je aan de slag om de potentie van je firma ook ten volle te benutten. Benieuwd naar de kansen die wij voor je onderneming kunnen creëren? Heb dan vooral geen schrik om contact met ons op te nemen. Wij zijn altijd benieuwd naar jouw verhaal en zetten dit voor je om in een boodschap die duidelijk en concreet is naar je klanten toe.