fbpx

Social media en zijn invloed

De komst van social media heeft geheel nieuwe paden opengebroken voor ondernemers & marketeers. Ineens is de mogelijkheid ontstaan om een groot publiek te bereiken met één simpele handeling, iets dat ervoor veel minder gemakkelijk was. Social media biedt daarmee een uitstekend podium om bepaalde kwaliteiten te benadrukken én de voorkeuren van potentiële klanten te achterhalen. En dit geldt niet alleen voor je particuliere klanten. Juist; ook zakelijke klanten zijn te bereiken via social media.

 

Social media legt jouw zakelijke ideologieën bloot

Social media wordt veelvuldig ingezet als onderdeel van een complete marketingstrategie. De voordelen die je hiermee behaalt zijn tweeledig:

Enerzijds krijg je toegang tot belangrijke informatie met betrekking tot de mening van anderen over jouw diensten en producten. Dit kan soms bestaan uit keiharde kritiek; het is immers alom bekend dat mensen op internet zo nu en dan geen blad voor de mond nemen..! Niettemin kan deze (soms anonieme) kritiek wel degelijk bijdragen aan het verbeteren van je diensten. Zeker indien het afkomstig is van een zakelijke klant die je graag binnen wilt halen, het stelt je op handige manier in staat in te spelen op de wensen van deze klant.

Anderzijds biedt je potentiële klanten tegelijkertijd een kijkje in je eigen keuken. Door de content op strategische wijze te plaatsen en op het juiste moment, kan je jouw bedrijf een stuk levendiger maken voor andere ondernemers en bedrijven. Je wekt zo nieuwsgierigheid in je bedrijf, iets dat veelal leidt tot leads. Mensen willen altijd weten wat een ander beweegt, door hierop in te haken maak je het mogelijk voor andere bedrijven om meegenomen te worden in jouw denkwijze.

 

Hoe zet je dit medium effectief in?

Om op succesvolle wijze social media in te zetten, is het vooral van belang dat je prikkelende en afwisselende content plaatst die de lezer uitnodigt. Maak dus vooral gebruik van mooie afbeeldingen en strakke video’s. Je kunt overwegen om een zeer specifiek onderdeel van je business naar voren te laten komen, waarmee je een tipje van de sluier oplicht over de wijze waarop jouw producten ontstaan. Heb je bijvoorbeeld een bepaalde groep bedrijven op het oog die je wilt attenderen op jouw bestaan, dan kun je de focus leggen op datgene wat zij nodig lijken te hebben. Zodat de potentiële klant weet waarin jij uitblinkt en waarom iemand nu juist met jóu in zee moet gaan.

Wil je graag meer weten over de mogelijkheden van social media voor jouw bedrijf? Neem dan gerust contact met ons op. We voorzien je van slim en deskundig advies, geheel geënt op het imago en de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Samen maken wij er een succes van!